AGA

AGA er Nordens og Baltikums ledende gassdistributør. AGA tilbyr et stort utvalg av ulike produkter, tjenester og teknisk støtte for industri- og soesualitetsgass. De tilbyr blant annet  propan og kullsyremaskiner, samt CO2-flasker til forbrukere, samt produserer og tilbyr medisinske gasser og tjenester under varemerket Linde Healthcare. 

Octi har i 2019 bistått AGA med medierådgivning, oppsett av budsjettfordeling for best effekt av annonsering samt annonsering for produktet GENIE(r) - en gass sylinder. Dette ble kjørt som et pilotprosjekt for AGA og AGA oppnådde bemerkelsesverdige resultater i vekst på bakgrunn av satsingen. På bakgrunn av kampanjens målsetting inkluderte leveransen en kombinasjon av følgende kanaler; programmatisk annonsering, annonsering i sosiale medier og annonser i søkemotorer. Det ble foretatt koordinering av annonseproduksjon samt effektmåling og analyse både underveis og i etterkant av kjørt kampanje. 

Annonseperiode for GENIE(r) var mai-juli 2019, men fokus på geografisk plassering på østlandet; Oslo, Østfold og Akershus. Hovedmålet med annonseringen for produktet var å samle leads for å opprette kundekontakt samt merkevarebygging av AGA og deres produkt. AGA opplevde at produktets salgskurve hadde flatet ut i forkant av kampanjen og ønsket å se hvilken effekt bruken av en sammensatt digital kampanje kunne ha for produktet og som påminnelse til forbrukere om at AGA er tilstede på markedet med relevante produkter. Kampanjen ga et utslag på en salgsvekst på over 37,5% i kampanjeperioden.

The result after 8 weeks was stunning - we experienced over 37,5% in sales growth.

- Tage Tyskeberget, Product Manager, MI Norway

Vi har levert: 

Kontakt oss!