Jordbærpikene 

Jordbærpikene er et landsomdekkende kafékonsept med fokus på mat og kaker laget fra bunnen av. Per i dag har Jordbærpikene 39 kaféer på ulike kjøpesenter rundt om i landet og alle kaféene drives av franchisetakere. 

Octi har siden 2018 bistått Jordbærpikene strategisk med medierådgivning, oppsett av markedsplaner og budsjettfordeling for maks effekt av annonsering samt mediekjøp og effektanalyse.  Leveransen inkluderer koordinering av annonseproduksjon med reklamebyrå, programmatisk annonsering og annonsering i sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat samt effektmåling og analyse både under og i etterkant av kampanjene. 

Case - Ukas middag

Våren 2019 gjennomførte vi en kampanje for Jordbærpikene med deres nye middagskonsept. Kampanjen hadde som formål å få flere personer til å spise middag hos Jordbærpikene. Hovedfokus var å informere om hva som var ukens utvalgte middag, samt pris på denne.  I tillegg var sekundærmålet for kampanjen å virke merkevarebyggende og gjøre flere kjent med Jordbærpikenes konsept generelt. 

På bakgrunn av kampanjens målsetting ble følgende kanalsammensetning valgt: Facebook- og Instagram-annonsering, annonsering på Snapchat og retargetingannonsering via programmatisk annonsering. Kampanjen ble kjørt i 3 uker med hver sin utvalgte middag. Det ble også bestemt at den geografiske målrettingen skulle være konsentrert til et lite område rundt hver av kaféene, for å konsentrere budskapet rundt de som befant seg i nærområdet til hver enkelt kafé. 

Hovedmålet til denne kampanjen var å få vist fram konseptet, samt å bygge merkevare – derfor er den viktigste parameteren til denne kampanjen antall visninger. På en periode på 3 uker hadde Jordbærpikene totalt 3,5 millioner visninger, tillegg til dette hadde nesten 20 000 klikket seg inn på siden for å lese mer om «ukas middag». 

I løpet av kampanjen rapporterte de ulike kaféene en økning i antall solgte middager over hele landet.  

jp-hanne.png

Vi i Jordbærpikene er veldig fornøyde med den jobben Octi (Trygg Media) gjør for oss.  De har medarbeidere med oppdatert spisskompetanse på digitale kanaler og rådgir oss godt om hvordan vi kan utnytte disse på best mulig måte.

- Hanne Årbogen Dahl, Markedssjef Jordbærpikene

jp_blogg (1).jpg

VI HAR LEVERT: 

  • Facebook-annonsering
  • Instagram-annonsering
  • Markedsstrategi
  • Medierådgivning
  • Programmatisk annonsering
  • Snapchat-annonsering

Kontakt oss!