Sosiale medier

- Markedsføring i sosiale medier

Sosiale medier er en samlebetegnelse på nettsider og apper hvor innholdet produseres av brukerne. Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn er de største sosiale mediene vi bruker i Norge i dag, men det dukker stadig opp nye kanaler og muligheter.

Spørsmål om sosiale medier? 

Ta kontakt

Viktige kanaler

Det brukes mer og mer tid i sosiale medier for hvert år som går. Gjennomsnitts-normannen bruker over 4 timer daglig på sosiale medier! Med andre ord er dette svært viktige kanaler å være synlig i. Og synlig kan man være på 2 måter: gjennom organisk eller betalte aktiviteter. 

Organisk innhold er innhold man publiserer helt gratis: bilder, tekst og video man poster på veggen din eller veggen til ditt firma. Betalt innhold er gjerne annonser som dukker opp i feeden, i story eller i Messenger-innboksen din. Det kan også være betalte partnerskap med influencere. 

Dette kan vi

Organisk og betalt aktivitet i sosiale medier er en av våre kjernetjenester som vi har levert til våre kunder i over et tiår. Vi tar med andre ord med oss lang fartstid, erfaring og statistikk vi utnytter oss av når vi inngår nye kundeforhold, og jobber med å gjøre eksisterende kunder enda bedre. Vi har sterkt fokus på å nå dine målsetninger, vi analyserer målgruppen din og tar i bruk visuelle virkemidler. Våre designere og markedsførere jobber derfor tett sammen for å sette opp de beste kampanjene. 

Disse sosiale kanalene har vi erfaring med:

Facebook

Facebook

Instagram

Instagram

LinkedIn

Pinterest

Pinterest

Youtube

Youtube

Snapchat

Snapchat

TikTok

Tiktok

X / Twitter

X / Twitter

Hvilken sosial kanal skal jeg satse på?

I utgangspunktet så anbefaler vi å være tilstede i de kanalene din målgruppe og de som kjøper av deg befinner seg i. Hos oss i Octi er vi opptatt av å ha mer enn ett ben å stå på, og det gjelder også for sosiale kanaler. Vi ser at selv om den sosiale kanalen ikke nødvendigvis var siste steg før målgruppen konverterte eller tok kontakt, så støtter ulike kanaler seg på hverandre og målgruppen din beveger seg på tvers av kanaler og enheter.

Ønsker du hjelp med sosiale medier eller hvilke kanaler som er viktig for deg? Ta kontakt!