Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering er kjøp av for eksempel bannerannonsering på et bredt spekter med nettsider som for eksempel nettaviser og blogg. Du har nok lagt merke til en programmatisk annonse mens du har skrollet på en nettavis, eller et nettsted.

Programmatisk annonsering er en effektiv kanal for merkevarebygging og økt kjennskap, som gir deg og din bedrift mulighet til å treffe dine potensielle og eksisterende kunder på en kostnadseffektiv måte. Med programmatisk annonsering kan målretter på kryss av demografi, geografi og interesser, noe som gjør at vi kan treffe den aktuelle målgruppen relativt nøyaktig.  Metoden er utvilsomt en utfordrer til de kostbare og tradisjonelle kanalene som eksempelvis TV, radio og print. 

Fordeler med programmatisk annonsering

  • Kjøpt i sanntid
  • Fleksibelt
  • Bedre målretting og mer kostnadseffektivt
  • Analyse, effektmåling og optimalisering

En av de største fordelene med programmatiske annonser er at de blir kjøpt og solgt i sanntid, noe som gjør det kostnadseffektivt og fleksibelt. Programmatisk annonsering gir deg dessuten muligheten til å effektivisere mediekjøp, forbedre målrettingen, bruke egne datasett, øke kostnadseffektiviteten, og ha full kontroll på visningsfrekvensen på tvers av nettverk og plasseringer. Man kan med andre ord nå definerte grupperinger av sine potensielle kunder med et budskap som er skreddersydd for den spesifikke gruppen. I tillegg gir den programmatiske annonseringen gode muligheter når det kommer til analyse, effektmåling og optimalisering både underveis og i etterkant av annonseringen.

annonseproduksjon

Hvordan jobber vi med programmatisk

Programmatisk annonsering er en kostnadseffektiv og fleksibel kanal og vi benytter denne kanalen til ulike ting for våre kunder. 

For alle våre kunder kan vi benytte oss av private deals, justere kampanjer underveis og sette opp sporing for dynamisk og vanlig retargeting. Vi bestemmer hvor annonsen vises, og kjøp av plassering gjøres i sanntid. Vi benytter Adform som plattform for gjennomføring av programmatiske annonsekjøp.

Har du spørsmål eller ønsker å komme i gang med programmatisk annonsering?

Ta kontakt