Tjenester
Digital markedsføring
Markedsføring
I Octi mener vi at god markedsføring skal være relevant for mottakeren og basert på forretningsmessige mål. Slik skaper markedsføringen verdi for kunder, ansatte, partnere og samfunnet i sin helhet.
Sosiale medier
Sosiale medier er en samlebetegnelse på nettsider og apper hvor innholdet produseres av brukerne. Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn er de største sosiale mediene vi bruker i Norge i dag, men det dukker stadig opp nye kanaler og muligheter.
Søkemotorannonsering
For alle våre kunder anbefaler vi å være synlig der potensielle kunder søker etter informasjon og tjenester. Søkemotorannonsering gjennom Google Ads og Microsoft Advertising (tidligere Bing) er for oss en svært viktig del av kanalmiksen, som vi alltid anbefaler våre kunder.
Søkemotoroptimalisering
Søkemotoroptimalisering (SEO) er tekniske og kreative teknikker som benyttes for å optimalisere nettsiden din for søkemotorer slik at flere kunder finner deg. Dersom du har et nettsted, en blogg eller nettbutikk, hjelper søkemotoroptimalisering bedriften din med å vokse, svare på dine kunders spørsmål og på den måten møte dine forretningsmål.
Programmatisk annonsering
Programmatisk annonsering er kjøp av for eksempel bannerannonsering på et bredt spekter med nettsider som for eksempel nettaviser og blogg. Du har nok lagt merke til en programmatisk annonse mens du har skrollet på en nettavis, eller et nettsted.
Strategi og rådgivning
Markedsstrategi
Har du noen gang tenkt på hvordan samspillet mellom kanaler og budskap påvirker lønnsomheten til din bedrift? Uansett hva du ønsker å kommunisere eller markedsføre er det både lurt og tidsbesparende å ha en god markedsstrategi i bunn.
Rådgivning
Våre rådgivere har lang erfaring med medierådgivning og markedsstrategi fra et bredt spekter av bransjer innen både forbruker- og business-to-business markedet. Våre rådgivere fungerer som et bindeledd for deg i hverdagen, og gjør det tverrfaglige samarbeidet sømløst.
Tradisjonelle medier
Tradisjonelle kanaler er kanaler som ikke er digitale, som for eksempel plakater, kataloger, aviser, magasiner i tillegg til TV- og radioreklamer. Disse benyttes av mange som en naturlig del av mediemiksen, enten det støtter opp den digitale strategien eller at man er avhengig av å være lokalt tilstede.
Design og utvikling
Nettside
En profesjonell nettside med god brukervennlighet er i dag en av de viktigste kanalene for å tiltrekke seg nye kunder. Vi ser at mange nettsideleverandører klarer å levere et pent ytre, men at systemet bak er tungvint, tregt og vanskelig å bruke for bedriften.
Utvikling
Med over 10 års erfaring tilbyr vi en trygg prosess når du kjøper utvikling hos oss. Vi avdekker dine behov, gir gode råd, og vi er en aktiv samarbeidspartner du kan stole på.
Annonseproduksjon
Uansett om du skal annonsere på Facebook, sette opp bannerannonsering programmatisk eller ha en kampanje på Pinterest må du ha materiell som er tilpasset de ulike kanalene.
Webdesign
Når man hører ordet design, tenker man som regel på hvordan en ting ser ut. For oss i Octi handler design om sterk kommunikasjon, brukervennlighet og måloppnåelse.