Skala

Plassering av Skala-annonser

facebook (2).svg  Facebook

Annonsering i Facebook gir god rekkevidde og synlighet i det geografiske nedslagsfeltet til stillingsannonsen. 82 % av den norske befolkningen har en Facebook-profil, og hele 66 % bruker kanalen aktivt minst en gang i uken (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Vi sørger for at annonsen plasseres godt synlig i nyhetsoppdateringene i Facebook, blant innleggene til brukerne. Denne kanalen fungerer svært godt som konverteringsdriver, og øker sjansen for flere søknader betraktelig. Vi benytter Rælingen, Lillestrøm, Nittedal og Enebakk som nedslagsfelt når vi kjører stillingsannonser for Rælingen kommune i Facebook. 

linkedin (2).svg  LinkedIn

LinkedIn-annonsering er en effektiv strategi for å nå profesjonelle kandidater. Over 62% av norske fagpersoner er aktive på LinkedIn (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Ved å annonsere på LinkedIn kan vi målrette stillingsannonser basert på relevante ferdigheter og bransjeerfaring. Annonsene vises i brukernes nyhetsfeed, karrieresider og meldingsinnbokser, og oppfordrer til engasjement fra interesserte kandidater. LinkedIn fungerer også godt for å bygge omdømme for arbeidsgiveren og tiltrekke passive jobbsøkere. Vi anbefaler LinkedIn spesielt for stillinger innen leder- eller spesialistområder hvor tilgang til kvalifiserte kandidater kan være utfordrende. 

banner (2).svg  Bannerannonsering

Dette innebærer bannerannonser i ulike formater plassert på relevante nettsider i blant annet Schibsted-, Amedia- og Aller-nettverkene. Dette inkluderer de fleste nasjonale, regionale og lokale nettaviser, som f.eks VG og Romerikes Blad. Bannerannonseringen gir større rekkevidde og økt bevissthet rundt hver enkelt stilling. Kanalen gir også muligheten til å treffe relevante brukere flere ganger, noe som øker sjansen for søknader når fristen nærmer seg. 

nettaviser-rælingen-24.svg

Dette er kun et utdrag av de ulike nettavisene i Schibsted-, Amedia- og Aller-nettverkene.

Budsjettanbefalinger

Alle kanaler

alle-kanaler.png

Annonsepakken som inkluderer alle kanaler gir god synlighet på både Facebook, LinkedIn, nettaviser og andre relevante nettsider i Rælingen kommune. Budsjettene fordeles effektivt mellom de tre kanalene, noe som øker synligheten mot en relevant målgruppe. Denne annonsepakken anbefales spesielt for stillinger innen leder- eller spesialistområder, der tilgang til kvalifiserte kandidater kan være utfordrende, samt for stillinger hvor økt bevissthet er ønskelig for å tiltrekke de rette søkerne. Vi anbefaler et minstebudsjett på 10 000 kr for å sikre at budsjettet ikke blir for tynt spredd mellom de ulike kanalene. Anbefalt varighet på kampanje: 1 - 2 uker.

Facebook og banner

facebook-og-banner.png

Annonsepakken inneholder både Facebook- og bannerannonsering, noe som øker rekkevidden betraktelig sammenlignet med pakkene med kun én kanal. Denne pakken gir synlighet både på Facebook og i et utvalg av nettaviser, noe som øker bevisstheten rundt stillingen hos relevante mottakere i Rælingen kommune. Annonsepakken anbefales for stillinger der det er relativt enkelt å finne søkere. Vi anbefaler et minstebudsjett på 7 500 kr for en kampanjevarighet på 1–2 uker. 

Én kanal: Facebook, LinkedIn eller Banner

En annonsepakke med kun én kanal gir noe – men begrenset – synlighet, og anbefales når mediebudsjettet for stillingsutlysningen er lavt. Her benyttes enten Facebook, LinkedIn eller Bannerannonsering. Facebook er den kanalen med høyest sannsynlighet for å generere søknader ved lavt budsjett. LinkedIn er en litt dyrere kanal og egner seg spesielt for stillinger innen leder- eller spesialistområder, der tilgang til kvalifiserte kandidater kan være utfordrende. Kun Bannerannonser kan benyttes for stillinger som retter seg mot et bredere publikum og har et mindre presserende behov for søkere. 

Vi anbefaler et minstebudsjett på:

  • 3500 kr for Facebook
  • 5000 kr for LinkedIn
  • 4000 kr for bannerannonser

Anbefalt varighet på kampanjer med én kanal: 5–7 dager.

linkedin.png

facebook.png

banner.png

Har du spørsmål utover dette?

Ikke nøl med å ta kontakt med oss