Bruk av Skala
Plassering av Skala-annonser
Facebook
Annonsering i Facebook gir god rekkevidde og synlighet i det geografiske nedslagsfeltet til stillingsannonsen. 82 % av den norske befolkningen har en Facebook-profil, og hele 66 % bruker kanalen aktivt minst en gang i uken (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Vi sørger for at annonsen plasseres godt synlig i nyhetsoppdateringene i Facebook, blant innleggene til brukerne. Denne kanalen fungerer svært godt som konverteringsdriver, og øker sjansen for flere søknader betraktelig. Dere velger målretting mot lokasjoner som passer for den aktuelle stillingen, enten det er spesifikke kommuner, fylker eller hele regioner for bredere dekning.
LinkedIn
LinkedIn-annonsering er en effektiv strategi for å nå profesjonelle kandidater. Over 62% av norske fagpersoner er aktive på LinkedIn (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Ved å annonsere på LinkedIn målrettes stillingsannonser basert på relevante ferdigheter og bransjeerfaring. Annonsene vises i brukernes nyhetsfeed, karrieresider og meldingsinnbokser, og oppfordrer til engasjement fra interesserte kandidater. LinkedIn fungerer også godt for å bygge omdømme for arbeidsgiveren og tiltrekke aktive samt passive jobbsøkere. Vi anbefaler LinkedIn spesielt for stillinger innen leder- eller spesialistområder hvor tilgang til kvalifiserte kandidater kan være utfordrende.
Snapchat
Snapchat gir en unik mulighet til å nå yngre målgrupper, spesielt i aldersgruppen 18-34 år, hvor plattformen har stor gjennomslagskraft. I Norge bruker rundt 1,1 millioner Snapchat daglig (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Gjennom Snapchat kan vi engasjere brukerne med visuelt slående annonser som vises mellom brukernes egne snapper eller som oppdagbare annonser i Stories. Dette gjør Snapchat ideelt for stillinger som appellerer til yngre, digitale kandidater, som f.eks. jobber innen teknologi, media eller serviceyrker.
Med Snapchat sitt engasjerende format kan vi tilpasse annonser med kreativt, visuelt innhold som vekker interesse og oppfordrer til handling på en måte som er spesielt attraktiv for yngre kandidater.
Bannerannonsering
Dette innebærer bannerannonser i ulike formater plassert på relevante nettsider i blant annet Schibsted-, Polaris-, Amedia- og Aller-nettverkene. Dette inkluderer de fleste nasjonale, regionale og lokale nettaviser. Vi sørger for bred distribusjon, slik at vi ikke bare tapetserer én lokalavis, men eksponerer annonsen for den relevante kandidaten der de faktisk befinner seg. Bannerannonseringen gir stillingsannonsene større rekkevidde og økt oppmerksomhet, og gir muligheten til å treffe relevante brukere flere ganger, noe som øker sjansen for søknader når fristen nærmer seg.