Hvordan bruke Skala
For Trøndelag Fylkeskommune
Hvordan logge inn
Hvordan bestille i Skala
Rapport og kampanjeoversikt
Brukerstyring
Plasseringer
Facebook annonsering
Annonsering i Facebook gir god rekkevidde og synlighet i det geografiske nedslagsfeltet til stillingsannonsen. 82 % av den norske befolkningen har en Facebook-profil, og hele 66 % bruker kanalen aktivt minst en gang i uken (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Vi sørger for at annonsen plasseres godt synlig i nyhetsoppdateringene i Facebook, blant innleggene til brukerne. Denne kanalen fungerer svært godt som konverteringsdriver. Det vil si at den genererer mange søknader i forbindelse med stillingsannonsering. Vi benytter hele Trøndelag som nedslagsfelt når vi kjører stillingsannonser for Trøndealg Fylkeskommune i Facebook.
LinkedIn-annonsering er en effektiv strategi for å nå profesjonelle kandidater. Over 62% av norske fagpersoner er aktive på LinkedIn (Ipsos, Sosiale Medier Tracker Q1 2023). Ved å annonsere på LinkedIn kan vi målrette stillingsannonser basert på relevante ferdigheter og bransjeerfaring. Annonsene vises i brukernes nyhetsfeed, karrieresider og meldingsinnbokser, og oppfordrer til engasjement fra interesserte kandidater. LinkedIn fungerer også godt for å bygge omdømme for arbeidsgiveren og tiltrekke passive jobbsøkere.
Bannerannonsering på relevante nettsteder
I korte trekk er dette bannerannonser i ulike formater som plasseres på relevante nettsider i bla. Schibsted-, Amedia, og Aller-nettverkene. Dette inkluderer de fleste nasjonale, regionale og lokale nettaviser. Bannerannonseringen gir større rekkevidde, og sørger for økt bevissthet rundt hver enkelt stilling. Den gir oss også muligheten til å treffe relevante brukere opptil flere ganger, og øker sjansen for innsending av søknad når fristen nærmer seg.
Annonsepakker
Liten annonsepakke
- Kr 3 500
- Ca 22 700 visninger
- Annonsering kun på Facebook
- Målrettet i Trøndelag
- Anbefalt varighet på kampanje: 4 - 7 dager
Liten annonsepakke gir noe – men begrenset – synlighet i Facebook. Anbefales når mediebudsjettet for stillingsutlysningen er lavt. Her benyttes kun Facebook, som følge av at kanalen har høyest sannsynlighet for å generere søknader ved lavt budsjett. Kampanjen kjøres ut i hele Trøndelag.
Medium annonsepakke
- Kr 10 000
- Ca 65 000 visninger
- Annonsering på både Facebook og bannerannonsering i relevante nettsteder (se info over)
- Målrettet i Trøndelag
- Anbefalt varighet på kampanje: 1 - 2 uker
Medium annonsepakke inneholder både Facebook og bannerannonsering. Det øker rekkevidden betraktelig fra den minste pakken, og er synlig i et utvalg av nettaviser i tillegg til Facebook. Det medfører økt grad av bevissthet rundt stillingen hos relevante mottakere rundt omkring i Trøndelag. Annonsepakken anbefales for stillinger hvor det er relativt enkelt å finne søkere.
Stor annonsepakke
- Kr 15 000
- Ca 97 500 visninger
- Annonsering på både Facebook og bannerannonsering i relevante nettsteder (se info over)
- Målrettet i Trøndelag
- Anbefalt varighet på kampanje: 2 - 3 uker
Den store annonsepakken gir god synlighet i både Facebook og nettaviser og andre relevante nettsider i Trøndelag. Her økes budsjettene i begge kanaler, og man kan oppnå flere visninger mot en relevant mottaker. Annonsepakken anbefales både for stillinger der det er enkelt eller noe utfordrende å finne søkere, og hvor man ønsker økt bevissthet rundt stillingsutlysningen.
Premium annonsepakke
- Kr 25 000
- Ca 162 500 visninger
- Annonsering på både Facebook og bannerannonsering i relevante nettsteder (se info over)
- Målrettet i Trøndelag
- Anbefalt varighet på kampanje: 2 - 4 uker
Premium annonsepakke gir svært god synlighet til relevante mottakere i hele Trøndelag. Her vises annonsen både på Facebook og i nettaviser og på andre relevante nettsteder. Annonsepakken sørger for flere visninger til relevante mottakere, og øker sjansen for innsending av søknad betraktelig. Vi anbefaler denne annonsepakken i tilfeller hvor det kan være utfordrende å finne riktig kandidat, men det kan også være hensiktsmessig å benytte den i tilfeller hvor det er enklere å finne kandidater, og hvor man ønsker et større søknadsvolum.
Stor annonsepakke med LinkedIn
- Kr 15 000
- Ca 97 500 visninger
- Annonsering på både Facebook, LinkedIn og bannerannonsering i relevante nettsteder (se info over)
- Målrettet i Trøndelag
- Anbefalt varighet på kampanje: 2 - 3 uker
Den store annonsepakken gir god synlighet på både Facebook, LinkedIn og nettaviser samt andre relevante nettsider i Trøndelag. Her fordeles budsjettene effektivt mellom de tre kanalene, noe som muliggjør økt synlighet mot en relevant målgruppe. Annonsepakken anbefales spesielt for stillinger innen leder- eller spesialistområder der tilgang til kvalifiserte kandidater kan være utfordrende, samt for stillinger hvor økt bevissthet er ønskelig for å tiltrekke de rette søkerne.
Premium annonsepakke med LinkedIn
- Kr 25 000
- Ca 162 500 visninger
- Annonsering på både Facebook, LinkedIn og bannerannonsering i relevante nettsteder (se info over)
- Målrettet i Trøndelag
- Anbefalt varighet på kampanje: 2 - 4 uker
Premium annonsepakken gir svært god synlighet til relevante mottakere i hele Trøndelag gjennom Facebook, LinkedIn og nettaviser samt andre relevante nettsteder. Denne pakken sikrer flere visninger blant målgruppen og øker betydelig sjansen for søknader. Vi anbefaler denne annonsepakken spesielt for stillinger innen spesialiserte fagområder, lederroller eller andre krevende stillinger der det kan være utfordrende å finne riktig kandidat. Den er også effektiv for stillinger der man ønsker å generere et stort volum av søknader for å få et bredere søkerfelt.
Skreddersydd annonsepakke
Vi setter opp en skreddersydd kampanje som dekker deres behov. Her kan vi sette i gang kampanjer som målretter andre deler av landet, evt. hele Norge eller utenfor Norge. Vi setter eksakt ønsket budsjett, men vil komme med en anbefaling basert på stillingen som skal utlyses.
Vi kan også annonsere i andre kanaler – bla. Snapchat, Google, Youtube, Polaris jobbkarusell, printannonse i aviser, plakater/skjermer i bybildet eller på øvrige steder hvor folk samles.
Det er viktig at man fyller ut alle felter i Skala også når man bestiller skreddersøm – dette fordi vi som regel vil gå inn og benytte annonsene fra Skala også ved skreddersøm.
Om man ønsker å benytte en av de eksisterende pakkene, men kun endre målretting til å nå utenfor Trøndelag må dette gjøres via skreddersøm – man skriver da inn hvilken pakkestørrelse man ønsker, samt hvilken målretting i fritekst feltet for skreddersøm og bestiller – vær oppmerksomme på at man da bør velge en av de største pakkene for å nå ut til en større målgruppe.