5 grunner til å bruke Microsoft Advertising i kombinasjon med Google Ads

Mange bedrifter annonserer på Google, og tror at de da treffer alle som søker – men dette er dessverre ikke tilfelle. Vi har derfor samlet 5 grunner til at man bør kombinere annonsering både på Google Ads og Microsoft Advertising. 

bloggbilder-søk (1).jpg

Først, hva er Microsoft Advertising?

Microsoft Advertising, tidligere Bing Ads, er et annonseringsverktøy som ligner mye på Google Ads. Her kan man annonsere med tekstannonser, men i forskjell fra Google Ads kan man her annonsere i søkemotorene til Bing og Yahoo. Du kan lese mer om hva Microsoft Advertising er her.

Hvorfor investere i søkeannonsering på Bing i tillegg til Google? 

1. Enkelt oppsett

En av fordelene med Microsoft Advertising er at om man allerede har en konto på Google Ads, kan man i de fleste tilfeller kopieres inn i plattformen til Bing.  Da importeres hele kontostrukturen sammen med annonser og søkeord, noe som gjør at man sparer tid på oppsett og gjør dette veldig effektivt. 

2. Mye for pengene

En annen fordel med annonsering i Bing er at konkurransen er lavere – dette har innvirkning på prisnivået som foreløpig ligger langt unner Google Ads. Kanalen er derfor meget prisgunstig når det kommer til pris pr klikk, noe som gjør at man også får større avkastning på investerte midler. 

3.Større rekkevidde

Ved å benytte seg av annonser via Microsoft Advertising, når man dessuten flere brukere enn om man kun annonserer via Google Ads. Det er mange Windows-brukere som ikke endrer nettleser, enten fordi de ikke kan eller fordi de ikke orker. En vanlig PC med Windows operativsystem kommer med Microsoft Edge som standard nettleser, og her er Bing naturlig nok den søkemotoren som ligger inne. Dette betyr at bedrifter som kun benytter seg av annonsering på Google, ikke vil treffe denne målgruppen.

4.Lite konkurranse

Per i dag er det få bedrifter som annonserer via Microsoft Advertising – dette gjør at det er relativt liten konkurranse rundt søkeordene sammenlignet med på Google Ads. Lav konkurranse betyr at man i prinsipp oppnår flere leads, bedre CTR (klikkfrekvens) og mer trafikk, samt flere konverteringer for budsjettet sitt sammenlignet med annonsering på Google Ads. 

5.Bedre målrettingsmuligheter 

Microsoft Advertising muliggjør dessuten i større grad for budjusteringer på demografi og enhet/operativsystem. Dette gjør at du kan øke budgivingen på de målgruppene du ønsker å treffe, og redusere budet mot de som ikke er like relevante. I tillegg til justering på demografi som kjønn og alder, har de også mulighet til å justere bud når det kommer til hvilken enhet brukeren er på i større grad enn Google. I Google kan man regulere på dekstop, mobil og nettbrett, men i Microsoft Advertising kan man også justere med tanke på om det er en Android eller iOS bruker.  

Men selv om annonsering via Microsoft Advertising er en annonseringskanal med mange fordeler, er vår anbefaling at denne ene og alene ikke er tilstrekkelig. Om man ønsker større rekkevidde enn det Google Ads kan gi, er dette derimot et godt supplement som man definitivt bør vurdere i sin kanalmiks.  

Fyll ut skjema, så kontakter vi deg